Osamělí běžci na jedné trati
Osamělí běžci na jedné trati
Je začátek roku 1941. Šlengrovi konečně přichází dlouho očekávané psaní od pražského malíře Františka Tichého. Vymění si mezi sebou jen pár dopisů a Šlenger má ke každému několik konceptů. Je jasné, že si nechce nic pokazit. Stojí téměř na prahu čtyřicítky a má již za sebou přes deset let práce. Zápal však stále mladický, důvěra k Tichému víc než synovská. Tichý se stává adeptu malířství Šlengrovi, jak z korespondence vyznívá, kmotrem.
Jedná se o jediný známý Šlengrův kontakt s dobovým výtvarníkem, navíc umělcem „těžkého kalibru“. Jsou každý v jiné životní i profesní situaci, ale ani jeden nepodléhá diktátu zvenčí.
„František Tichý je skutečně člověk velmi mrštný a rychlý,“ jak ho charakterizuje Karlův bratr Josef Šlenger. Takové jsou i jeho dopisy, často bez interpunkce, pádící rychle dopředu. Pro možnost bližší představy této epizodní, ale důležité a atraktivní postavy příběhu zde Františka Tichého citujeme bez gramatické korekce. (…)
Objednejte si předplatné časopisu za zvýhodněnou cenu.